19

خوشمزه‌ترین خوراکی برای مبتلایان به تیرویید

  • کد خبر : 665
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
خوشمزه‌ترین خوراکی برای مبتلایان به تیرویید
مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که جو دوسر می‌تواند به کنترل دیابت، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون و... کمک کند.

افراد بسیاری در سال‌های اخیر، به‌لطف گسترش اطلاعات درباره جنبه‌های مختلف سلامت بدن و روان، به‌سوی انتخاب مواد غذایی سالم‌تر و باکیفیت‌تر روی آورده‌اند. یکی از خوراکی‌هایی که در همین روند و در یک دهه اخیر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده، جو دوسر است. مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که جو دوسر می‌تواند به کنترل دیابت، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون و… کمک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ افراد بسیاری در سال‌های اخیر، به‌لطف گسترش اطلاعات درباره جنبه‌های مختلف سلامت بدن و روان، به‌سوی انتخاب مواد غذایی سالم‌تر و باکیفیت‌تر روی آورده‌اند. یکی از خوراکی‌هایی که در همین روند و در یک دهه اخیر اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده، جو دوسر است. مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که جو دوسر می‌تواند به کنترل دیابت، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون و… کمک کند.

مزیت‌های جو دوسر به همین چند مورد محدود نمی‌شود. درواقع، جو دوسر می‌تواند یکی از بهترین و مغذی‌ترین خوراکی‌ها برای تیروئید باشد و از این نظر به انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های تیروئیدی تبدیل شود.

در درجه اول باید توجه داشته باشید که جو دوسر سرشار از چندین نوع ماده مغذی باکیفیت است که همگی برای افراد مبتلا به مشکلات تیروئیدی مناسب هستند. درواقع، جو دوسر به‌عنوان یکی از بهترین منابع برای دریافت ویتامین‌های B، ویتامین E، زینک (روی)، مس، منیزیم، منگنز و آهن شناخته می‌شود، درحالی که همه این ترکیبات در شکل‌گیری هورمون تیروئید نقش دارند و به تعادل هورمون‌های تیروئید هم کمک می‌کنند. جو دوسر همچنین حاوی یُد است که وجود سطح مشخصی از آن در بدن برای عملکردهای مطلوب و صحیح غده تیروئید ضرورت دارد.

علاوه بر اینها، جو دوسر به‌عنوان یک منبع تغذیه‌ای مهم برای دریافت نوع خاصی از آنتی‌اکسیدان‌ها با نام «آونان‌ترامید» شناخته می‌شود. آونان‌ترامیدها گروهی از اسیدهای دی‌ـ‌فنولیک هستند که فقط در جو دوسر یافت می‌شوند. ویژگی مهم دیگر جو دوسر این است که مقادیر زیادی از پلی‌فنول‌ها را دارد و در نتیجه می‌تواند به کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری‌های خودایمنی مرتبط با اختلالات تیروئیدی کمک کند.

البته مزیت‌های جو دوسر فقط به تیروئید محدود نمی‌شود. وجود کربوهیدرات‌های پیچیده در جو دوسر، پایین بودن شاخص گلایسمیک آن و همچنین بالا بودن میزان فیبر در جو دوسر باعث می‌شود که مصرف منظم و استاندارد جو دوسر به افزایش متابولیسم بدن کمک کند. همین روند هم باعث می‌شود که مصرف جو دوسر با انرژی‌رسانی بیشتری به بدن همراه باشد.

یکی از بهترین راه‌ها برای مطمئن شدن از عملکرد بهینه غده تیروئید، استفاده از منابع غذایی سالم و باکیفیت است. جو دوسر و محصولات برپایه جو دوسر مثل نان تهیه‌شده از جو دوسر قطعا گزینه‌های غذایی مناسبی برای افراد مبتلا به مشکلات تیروئیدی هستند. به‌گفته متخصصان، فرد مبتلا به مشکلات تیروئیدی (بسته به نوع مشکل) می‌تواند بین ۳۰ تا ۵۰ گرم جو دوسر را به رژیم غذایی روزانه‌اش اضافه کند. شما می‌توانید جو دوسر را در قالب آش جو، فرنی جو، اسموتی حاوی جو، نان تهیه‌شده از جو دوسر و… مصرف کنید.

لینک کوتاه : https://salvat.ir/?p=665
  • 485 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.