7

برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای«سدید»‌ در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 693
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای«سدید»‌ در آذربایجان‌شرقی
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان دراسفندماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش سلوت، خسرو کنعانی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌دقیقه‌ای اجرا می‌شد که  امسال با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در ۵ بخش پایان نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود.

وی گفت: در هر بخش  شرکت کنندگان دانشجو در مقاطع مختلف باید در سه دقیقه به ارائه دستاورد علمی خود بپردازند، البته در بخش کتاب، دانشجویان شرکت کننده به معرفی کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند، خواهند پرداخت.

کنعانی، با اشاره به شرایط بخش‌های مختلف مسابقه افزود: در بخش مقاله، مقاله ارائه شده باید در زمان دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از آن در مجلات معتبر علمی داخلی یا خارجی منتشر شده باشد. و در بخش اختراع نیز، اختراع ارائه شده باید در زمان دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از دانش‌آموختگی ثبت و دارای گواهی ثبت اختراع از مرجع رسمی باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: همچنین در بخش طرح پژوهشی، طرح ارائه شده باید در زمان دانشجویی شرکت‌کننده یا حداکثر دو سال بعد از دانش‌آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای قرارداد و گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقات باشد. در غیر این صورت شرکت کننده باید تعهدنامه عدم محرمانگی  طرح را به دبیرخانه مسابقات ارائه نماید.

وی تصریح کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

کنعانی، با بیان اینکه دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، تصریح کرد: بخش پایان‌نامه برای رقابت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری طراحی شده است.

وی با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات پس از پایان مرحله مقدماتی استانی به صورت ملی اجرا خواهد شد افزود:  دانشجویان دانشگاه‌های استان می‌توانند برای شرکت در بخش‌های مختلف این مسابقات می‌توانند با کلیک بروری لینک زیر https://survey.porsline.ir/s/b4pDg77 و تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۲۱۱۲۰-۰۴۱ تماس گرفته و یا به معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه تبریز- ساختمان جهاددانشگاهی مراجعه نمایند.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام در این رویداد علمی تا ۱۰ اسفند بوده و زمان برگزار مسابقات نیمه دوم اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://salvat.ir/?p=693
  • 273 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.