6

لزوم کاهش لوایح دوفوریتی ارسالی از سوی شهرداری تبریز

  • کد خبر : 697
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
لزوم کاهش لوایح دوفوریتی ارسالی از سوی شهرداری تبریز
نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به لزوم تدقیق در لوایح و افزایش بعد علمی و نظارتی بر کاهش لوایح دو فوریتی ارائه شده از سوی شهرداری تاکید کرد.

به گزارش سلوت ، روح الله دهقان‌نژاد در جلسه کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی ضمن ارائه آمار تفکیکی از مصوبات دوره ششم شورای اسلامی، دقت در ابعاد فنی، حقوقی و علمی مسائل مطرح شده در شورا را یکی از اولویت‌های اساسی دوره ششم شورای اسلامی خواند.

نائب رئیس شورا اسلامی کلانشهر تبریز گفت : از مجموع ۴۱۸ مصوبه شورای اسلامی، تعداد ۴۹ لایحه یا ضرورت تصویب یک فوریت به تصویب رسیده است که این ۴۹ مصوبه به حد کافی در کمیسیون های مربوطه بررسی شده است لیکن تعداد مصوبه های دوفوریتی به عدد ۶۸ رسیده است که این آمار مطلوب اعضای محترم شورا نیست.

وی با اشاره به نارضایتی و اعتراض تعدادی از اعضای شورا بخاطر افزایش تعداد لوایح دوفوریتی ارائه شده از سوی شهرداری تصریح کرد : جایگاه نظارت و قانون گذاری شورا باید خود را در تصویب طرح ها و لوایح نشان دهد و این امر با ارائه لوایح دوفوریتی از سوی شهرداری لزوما تنزل می یابد.

دهقان نژاد با ذکر اینکه تعداد لوایح دوفوریتی در سال اول، دوم و سوم شورا به ترتیب ۳۵، ۲۴ و ۹ فقره بوده است ادامه داد : در جلسات اخیر صحن علنی شورا با تاکید بر شان فنی، علمی و حقوقی شورا و لزوم تدقیق در مصوبات تذکرات لازم به شهردار در خصوص کاهش ارائه لوایح دوفوریتی داده شده است.

دهقان نژاد در خاتمه یادآور شد :شورای اسلامی کلانشهر تبریز در دوره ششم نهایت تلاش خود را در بهره گیری از ظرفیت بدنه کارشناسی در شهرداری و همچنین نیروهای متخصص خارج از مجموعه شهرداری انجام داده و خوشبختانه این امر در کارنامه ۳ ساله شورا منعکس گشته است.

لینک کوتاه : https://salvat.ir/?p=697
  • 267 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.